Над 160 електронни услуги предлага НАП в обновения си портал
Приходната агенцията е лидер сред е-администрациите
Повече от 160 електронни услуги вече са достъпни в обновения Е-портал на НАП. За по-малко от месец приходната агенция пусна 6 нови услуги, от които могат да се възползват стотици хиляди потребители, притежатели на персонален идентификационен код (ПИК) или квалифициран електронен подпис (КЕП).
Първата за 2022 г. нова услуга е за хазартните оператори. От 4 януари те вече декларират изцяло онлайн основата, върху която се начислява държавна такса чрез „Декларация по чл. 30, ал. 8 от Закона за хазарта“, достъпна с КЕП в Портала за електронни услуги.
В началото на януари за улеснение на данъкоплатците, регистрирани по специалните режими извън Съюза, в Съюза и за дистанционни продажби на стоки, внасяни от трети страни или територии, заработиха „Справка за плащания по данъчен период“, „Справка за плащания по дата на плащането“ и „Справка за плащания по държава на потребление“.
От 10 януари 2022 г. потребителите вече могат да подават онлайн Искане за издаване на удостоверение относно приложимо законодателство в областта на социалната сигурност, което се прилага по отношение на притежателя (удостоверение А1), както и уведомление. Услугата е достъпна с ПИК или КЕП в група „Удостоверения и копия на документи“ в Портала за електронни услуги на приходната агенция. Чрез нея потребителите могат да попълват необходимите данни, съгласно избрания формуляр на искането/уведомлението, да прикачват документи и да ги подават, припомнят от НАП.
Най-новата електронна услуга в Е-портала на НАП е „Приемане на искане за прихващане или възстановяване на надвнесени суми“ . Тя дава възможност на клиентите да подават онлайн искане за възстановяване или прихващане на надвнесени суми. Чрез новата услуга, те могат и онлайн да попълнят необходимите данни във формуляра, да прилагат документи към него, след което да го подадат. С искането лицата заявят желанието си да им се прихващат или възстановяват надвнесени или недължимо събрани суми за данъци, задължителни осигурителни вноски, наложени от органите по приходите глоби и имуществени санкции и други. Услугата предоставя възможност за избор на вида на надвнесените суми, които може да бъдат прихванати/възстановени – ДДС, корпоративен и други данъци по ЗКПО, данък върху доходите на физическите лица, осигурителни вноски за ДОО/НЗОК/ДЗПО, принудително събрани публични вземания, вкл. глоби, имуществени санкции и др.
„Над 300 млн. лв. годишно спестява НАП на бизнеса и гражданите от преки административни разходи, благодарение на въведената електронна комуникация. НАП непрекъснато се стреми да отговаря на потребителските потребности и на съвременните предизвикателства, като улеснява бизнеса и гражданите да изпълняват своите задължения към фиска. Приходната агенция е сред първите български администрации, които въведоха електронни услуги. В името на клиента и на неговото потребителско изживяване, ние постоянно увеличаваме броя на електронните услуги и надграждаме съществуващите“, каза заместник изпълнителният директор на НАП Милена Кръстанова.
Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!