BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRomanian
Facebook

Синдикат „Образование“, като проучи мнението на десетки хиляди учители, категорично твърди, че НВО след 4 клас е лишено от образователна логика и трябва да бъде отменено

Д-р Юлиян Петров, председател на СО „Подкрепа“

Синдикат „Образование“, като анализира мнението на учители и директори смята, че учебният материал, формиращ НВО в седми клас и матурите в 12, не трябва да бъде редуциран и намаляван. Това е защото учебните теми ще бъдат взети и не е в интерес на учениците да се изключват едни или други части от изпитния конспект.

Огромна част от учебните часове на двата випуска бяха в режим на електронно обучение от разстояние, но това беше решение за запазване на човешки животи и безспорно си струваше. Този подход беше прилаган към цялата система, тъй че не са били толерирани едни или други ученици, паралелки или региони. Електронното обучение в България се провежда на добро европейско ниво и образователната система се справи отлично в създалата се ситуация.

Синдикат „Образование“ е правил много изследвания през годината и установи важни истини за дигиталното образование.

По определени причини 31% от училищата нямат свой собствен електронен облак и не ползват електронна образователна платформа, което безспорно влияе на качеството на дигиталния учебен процес. Една трета от училищата и досега осъществяват образователна комуникация в режим на Shkolo, Zoom, Facebook,Viber, WhatsApp и др., което е проблем и трябва планирано и регламентирано да се помогне на тези училища да преодолеят този дефицит. А това означава, че трябва да се регламентира преподаването през истинска образователна платформа, каквито засега са Офис365 на Microsoft и Google Workspace за образование.

Друг установен проблем, който пречи на добрата електронно-образователна комуникация е изпълнението на ЗПУО в частта за задължително установяване на видео връзка.

В параграф 1, т. 29 от същия закон се казва: „Синхронно обучение от разстояние в електронна среда“ е обучение от разстояние в електронна среда, при което обучаващият и обучаемите взаимодействат в реално време, едновременно, присъствено, чрез визуален контакт през електронна платформа.

Липсата на включена камера е не само нарушение на образователния закон, за което засега липсват санкции. Изключените видеокамери на учениците генерират лоша или никаква социална комуникация и това вреди на качеството на електронния учебен процес. По данни на регионалните структури на Синдикат „Образование“ в прогимназия и гимназия, малко над 20% включват камери при виртуалния учебен час. Затова е необходимо в училищните правилници да се вмени на учениците задължение за включени камери, като предпоставка за присъствие.

Учениците, които са дигитално изключени от учебния процес са около 10%, като причина за това са липсите на устройства и достъп до интернет. За това на първо място би трябвало да се погрижат родителите на учениците, а след това и държавата с нейните социални инструменти. Но процентът на дигитално изключени ученици е равен на процента на учениците, които не са обхванати в редовния учебен процес.

Синдикат „Образование“, като проучи мнението на десетки хиляди учители, категорично твърди, че НВО след 4 клас е лишено от образователна логика и трябва да бъде отменено. Учителите категорично не искат отмяна на матура и НВО в 7 клас, а само този изпит след начален етап.

Обучението в начален курс е една от политиките, които трябва да бъдат променени от комисията по образование в българския парламент.

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!